Hjem » Evaluering av akademiske prestasjoner
Vurderinger av resultater på skolegangen for å forstå læringsutfordringer

Hvorfor gjøre akademisk Evalueringer betyr noe?
Akademiske evalueringer tester en elevs læring. Dette gjøres ved å sjekke akademisk skriving, akademiske rapporter og karakterer over tid. Det hjelper med å identifisere styrker og svakheter. Dessuten kan det bidra til å ta beslutninger angående akademisk støtte og potensielle intervensjoner.
Akademiske tester kan bidra til å identifisere lærevansker. De kan være på grunn av tilstander som dysleksi, ADHD eller autisme. Skolerelatert stress kan også forårsake lærevansker.
Akademiske evalueringer hjelper foreldre, lærere og psykologer med å gi bedre læringsstøtte for barn.
Planlegg en evaluering. to Hvorfor er læringsvurderinger viktige?
Læringsvurderinger måler en elevs utvikling over tid. Dette gjøres ved å vurdere akademisk skriving, rapporter og karakterutvikling. Vurderingene hjelper med å identifisere både styrker og utfordringer, og gir et grunnlag for å vurdere behovet for ekstra støtte eller eventuelle tiltak.
Læringsvurderinger kan også avdekke lærevansker, som for eksempel dysleksi, ADHD eller autismespekterforstyrrelser. I tillegg kan skolebasert stress være en faktor som påvirker læring.
Gjennom læringsvurderinger får foreldre, lærere og psykologer viktig informasjon for å kunne tilby bedre tilrettelagt læringsstøtte for barnet.
Planlegg en vurdering i dag.
Hva vurderer vi?
Vi tilbyr vurderinger for:
Kognitive og læringsevner.
Lese-, skrive- og matematikkferdigheter.
Oppmerksomhet og utøvende funksjon.
Emosjonell og sosial utvikling.
Skoleberedskapsprøver.
Er dette for barnet ditt?
- Oppmerksomhets- eller fokusproblemer hos elever
- Barn som viser angst for skolen
- Elever som trenger spesialpedagogisk støtte
- Foreldre som søker ekspertanbefalinger for skoleovernatting
Hvordan fungerer det?

Trinn 1
Innledende konsultasjon
En konsultasjon gjøres for å forstå barnets akademiske bekymringer.

Trinn 2
Dybdetesting
Deretter gjennomfører vi kognitive, atferdsmessige og læringsmessige vurderinger.

Trinn 3
Omfattende rapport

Trinn 4